Denne uken ble markeringen av nok en milepel for byggingen av Halsen Barneskole. Tidlig i uken monterte nemlig Bo og resten av gutta i i Trøndersveis de siste hulldekkene over idrettshallen. Med unntak av noe etterarbeider markerer dette dermed slutten på råbyggmontasjen. Med oppstart på montasjen sjette november 2023 har arbeidene gått utrolig smidig og vi har et ferdig råbygg på bare fire måneder.

De siste elementene er også de største i prosjektet. Her legges det HD 400 elementer med nesten 17m lengde. Hvert element har en vekt på over 11tonn
Et godt og avsluttet samarbeid med både Heidelberg Materials Prefab og Trøndersveis må selvfølgelig feires med kake

Med avslutning av prefabmontasjen forsvinner også beltekrana som har ruvet over plassen de siste månedene. Gjengen fra Roar Wilhelmsen fikk et par travle dager på torsdag og fredag med nedrigg da krana skal være operativ igjen på et oppdrag på vestlandet alt mandag fjerde mars. Til tross for litt tekniske problemer underveis ble krana rigget ned og sendt som planlagt.

1 stk beltekran delt opp i passende biter og på vei til vestlandet for nye oppdrag
De tidligere nevnte tekniske problemene kom muligens passende alikevell siden Veidekke kunne stille med kaffe og kake mens servicemann var på vei.

Selv om betongelementmontasjen er avsluttet så foregår det fortsatt elementmontasje på Halsen. Veidekke har gjennom hele uke 9 fortsatt med å montere ytterveggselementer og status etter denne uken er at ca 1/3 av veggelementene er ferdig monterte.

Det bir raskt tett bygg når 40m2 ferdig yttervegg og fasade kan heises på plass på en gang
Etter at elementene har kommet på plass på flere fasader begynner man virkelig å kunne se konturene av hvordan den ferdige skolen kommer til å se ut.

Neste uke fortsetter elementmontasjen, men med noe færre elementer enn i uke 9 da et av hovedfokusene i denne uken er å få ferdig veggene til teknisk rom på tak sånn at vi kan begynne å montere takelementer fra og med mandag uke 11.

Abboner og folg med videre!